Alla inlägg den 30 september 2014

Av Emelie Ederfors - 30 september 2014 14:57

Igår satt jag och klurade på att jag skulle skriva om den stora svenska nyheten om Rossana Dinamarcas T-shirtprotest mot Björn Söder som valdes till andre vice talman. För er som har missat det bar hon under omröstningen en svart T-shirt med texten "SD = rasister". Men nä, jag tänker varken älta eller tjafsa om det. Jag har egentligen bara två frågor som man kan fundera lite på. Vad hade hänt om en ledamot hade burit en svart T-shirt med texten "V = kommunister"? Tror verkligen Rossana Dinamarca att hon genom gårdagens protest kommer få väljare att gå från Sverigedemokraterna till något av dom "vanliga" partierna?

Jag tänker istället ta upp en väldigt upprörande och kränkande nyhet som har mött oss. Trillingnöten försvinner från Aladdin-askarna. TRILLINGNÖTEN!!! Alltså, vart är världen på väg?! Men den där hemska Romrussin, som man försöker lura på sin värsta fiende, får minsann vara kvar. Först försvann den godaste av dom alla goda, nämligen Noisette som var i form av en utspritsad plutt. Även den gången fick Romrussin vara kvar. Även om Noisette-incidenten inträffade för åtta år sedan har jag inte riktigt förlåtit Aladdin än. Och nu... Nu är det total bojkott av Aladdin! Det kommer inte in en enda röd-vit ask i mitt hem förrän allt är som det ska. Romrussin ska bort och ersättas av antingen Trillingnöt eller Noisette. Min protestaktion blir att köpa någon annan chokladask för att rädda julen och kanske till och med en T-shirt med "Romrussin = äckligt".

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards