Alla inlägg under april 2016

Av Emelie Ederfors - 25 april 2016 16:14

Vilken toppenhelg man kan ha! Tänk er själva: en lördag som börjar med att man umgås med vänner och tillsammans äter dom största lasagne-portionerna som skådats, på eftermiddagen blir det en lång och trevlig skogspromenad och på kvällen blir det en kebabpizza som avslutas med mysigt soffhäng. Söndagen började med lite sovmorgon, frukost och sedan var det, trots den i sammanhanget höga åldern på personen, dags för den där första gången. Igår var det första gången för mig... Första gången för mig att bli stoppad i en poliskontroll. På väg ner till Mörrum för träning+match med KHK blev jag invinkad till parkeringsfickan vid Bramstorp. Den andra polismannen ville se körkort och ta en nykterhetskontroll på mig. Medan jag blåste i munstycket kröp oron fram; "snaskade jag i mig några punch-praliner som kan ge utslag"? Och hur förklarar man det för sin tränare? "Alltså du får hitta någon annan målvakt till matchen idag för jag har fastnat i nykterhetskontroll, men jag lovar, jag har inte problem med spriten, jag åt bara punsch-praliner igår som lite kolhydratuppladdning inför matchen".


Men för att vara lite allvarligt tycker jag det är konstigt att jag som förare inte har varit med om någon poliskontroll när jag har haft körtkort sedan 2004. Även om man kan räkna bort drygt fyra år när jag studerade så borde jag ju ha blivit stoppad någon gång under 04-06 då jag pendlade in till Växjö till träningar och matcher, någon gång sedan 2011 då jag har åkt till och från förbundsmöten på olika håll och kanter eller någon gång sedan 2013 då jag fick egen bil och har pendlat till matcher nere i Karlskrona.

Avslutningsvis en högst filosofisk fråga: är det så att jag kör på "fel" vägar och tider för att ha undgått att bli stoppad av farbror blå i 12 år eller är oddsen så höga att bli stoppad i trafikkontroll så att jag kör för lite trots mina ca 1000 mil per år?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards