Alla inlägg under juni 2016

Av Emelie Ederfors - 23 juni 2016 14:36

Jag sitter här och funderar på årets önskelista. Nu kanske ni tänker att det har snurrat om för mig eftersom det är hela sex månader och en dag kvar till julafton, men för en del av oss är det som julafton redan i övermorgon. Det är nog inte bara jag som sitter nu i dagarna och funderar, längtar och drömmer precis som man gjorde som liten dagarna innan jul. Klockan åtta nu på lördagkväll äntrar Bruce Springsteen med kompanjonerna i The E Street Band scenen och den stunden är som julklappsutdelningen för mig och säkert många fler som är på plats på Ullevi.

Så vad önskar jag att tomten Bruce tar med för julklappar till mig? Min önskelista är likt barnens önskelista diger och även likt barnen vill jag ju att alla önskningar infrias.

Klassikerna: Born to run (som är ett måste!), Dancing in the dark, The river, Thunder Road, Glory days och Born in the USA.

Röjarlåtar som får hela Ullevi att nå kokpunkten: Ramrod (inte förhandlingsbart), Badlands, Out in the Street, American Land och Rosalita.

Dom här fina kärleksballaderna för alla oss som är kärlekskranka: If I should fall behind, Tougher than the rest, Kingdom of days och Valentine's Day.

Någon av dom här lite politiska låtarna kan ju aldrig vara fel: We take care of our own, Shackled and drawn, Death to my hometown.

Dom nyare låtarna: Girls in their summer clothes, Waitin on a sunny day, My city of ruins och snälla(!!!) My lucky day

Släng gärna in någon rolig cover som till exempel Montain of love eller Never can tell.

Jag har säkert glömt någon som borde vara med på listan, han kanske inte spelar alla låtar som är med på listan men vilka låtar han än uppträder med vet jag att det kommer bli en trevlig stund med nära och kära och en kväll som jag och andra kommer bära med oss ett tag framöver. Lite som julafton faktiskt!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards