Alla inlägg den 23 september 2014

Av Emelie Ederfors - 23 september 2014 14:03

Jag har länge varit väldigt kräsen vad gäller tv-programmen och dess innehåll; jag har väldigt lätt att dissa ett program som jag inte tycker om, jag har nästan ännu lättare att dissa ett program baserat enbart på titeln eller trailern utan att ge det en chans och om ett program hamnat i Emelies tv-frysbox så får det jobba väldigt hårt för att få komma in i värmen. På senare tid har jag blivit ännu mer kräsen och tålamodet är om möjligt ännu mer mikroskopiskt. Kanske har det något med åldern att göra? Jag är rädd för att om utvecklingen ska fortsätta så här så kommer jag snart sitta som min mormor med papiljotter i håret och slaviskt titta på Glamour och fräsa åt i princip alla andra program.

Det senaste programmet som hamnat i frysboxen är Atleterna. Så konstlad och så onaturliga men ändå totalt förutsägbara kommentarer av deltagarna. "Det gäller bara att gå in och köra", "jag ska göra mitt bästa" och klassikern "jag har en känning i knäet". Vad är syftet egentligen? Att deltagarna ska få framhäva sig själva som mest vinnarskalle och snyggast/mest vältränad kropp eller att vi tv-tittare ska få lära oss lite om hur man som nybörjare ska utföra en ny gren och lite mer om dom flertalet relativt okända idrotter som finns?

Nä, mera Arga snickaren, mera Skavlan, mera Ernst, och mera Hawaii Five-O i tv-rutan! Nu går jag bara och väntar på att Halvvägs till himlen och förhoppningsvis SNN News ska dra igång igen. För dom två finns med på Emelies väldigt korta lista över godkända och sofistikerade tv-program.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards