Alla inlägg den 23 april 2013

Av Emelie Ederfors - 23 april 2013 16:16

Oj oj oj - vilken film! Jag har hört talas om den väldigt länge men det var först igår jag fick möjlighet att se det här mästerverket. Filmen jag pratar om är "For Love of the Game" och handlar om baseballstjärnan Billy Chapel (spelad av ursnygge Kevin Costner). Bara att han spelar huvudrollen gör att filmen får en extra geting från mig. I alla fall, Billy Chapel är verkligen en veteran och hyllad spelare men där kanske storhetstiden är förbi. Trots att han kan bada i pengar för resten av livet, en handskada och en ömmande axel som ständigt gör sig påmind samt att lagledning och ägare anser att han bör sluta vill han inte lägga handsken på hyllan. Detta av en enda anledning - For Love of the Game. Han vill uppleva den där perfekta matchen innan han lämnar in och det är han inte ensam som idrottsman att göra. Det är därför man kör intervaller tills man får blodsmak i munnen, plågar sig genom skador och värkande muskler och leder.

Min morfar hade ett uttryck som han använde för att lugna små barn och små barnbarn framför allt vid läskiga filmer. "Det är ju bara film", men i det här fallet har han fel. Det finns nog flertalet idrottsmän som har fått avsluta sina karriärer på det sättet som Billy Chapel. Som final på en lång idrottskarriär få genomföra den perfekta matchen, hoppa det perfekta hoppet eller springa det perfekta loppet. Det föll många tårar hemma i soffan igår kväll; och anledningen: For Love of the Game!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards