Alla inlägg den 28 oktober 2015

Av Emelie Ederfors - 28 oktober 2015 16:43

Så, vad kan man skriva om en grå och trist onsdag i slutet av oktober när det bara blir mörkare och mörkare i samma höga takt som träden tappar löv. Fotboll så klart! Ni kan vara lugna, det har inte snurrat om för mig. För även om jag kanske inte är världens största fan av denna sport och inte direkt hänger nere vid fotbollsplanen så vill jag skriva lite om detta ämne.

Idag vill jag hylla Östersunds FK. Vilken prestation! En klubb som grundades så sent som 1996 från en stad som inte förknippas med sporten och inte direkt kallas för Fotbollsstaden Östersund blev igår klara för Allsvenskan. Denna klubb kommer nästa säsong att tampas med storheter som Malmö iffiff, Djurgården, AIK och Blåvitt. Fattar ni hur stort det är att Markus Rosenberg och andra stjärnor kommer att inta Jämtkraft Arena?

Utan att veta knappt någonting om fotboll (och knappt heller hinner bry mig) tycker jag att avancemanget är jätteroligt för spelarna och alla andra runt omkring laget, för hela staden Östersund och för hela regionen. Nu kan sporttrånande Jämtar få lite underhållning även under sommaren och slipper gå och tråna hela den varma årstiden efter Världscupen i skidskytte eller någon skidtävling antingen på tvären i Åre eller på längden på Skidstadion. Ett stort grattis till ÖFK! Över Förväntan - Kalasbra, helt enkelt!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards