Alla inlägg den 16 oktober 2015

Av Emelie Ederfors - 16 oktober 2015 21:03

En riktigt tragisk händelse. Fast samtidigt rätt så underhållande! Jag och mamma var på Systembolaget för att handla lite förtäring till en (o)överraskningsfest för 30-åringen, alltså mig, på företaget efter vårt personalmöte som vi ska ha imorgon. På väg till ölavdelningen kom jag på att jag inte hade mitt leg med mig; van av erfarenhet vet jag att det är bra för en som ser ut som en, typ fjortonåring att ha med mig bevis på att jag faktiskt får handla sprit. Väl vid ölavdelningen viftade jag undan tanken, det är ju för bövelen mamma som ska handla, jag är ju bara med som stor, stark bärare. Vi lastade på en back med Heinecken och en back med Mariestad och gick fram till kassan. Kassörskan slog in varorna medan mamma tog fram plånboken och började plocka med pengarna. Då vänder sig kassörskan med en vänlig blick till mig och frågar: Är det här till dig? Totalt ställd av frågan försökte jag stamma fram ett nej och innan jag förstått meningen med frågan har mamma hoppat in i situationen för att rädda mig. "Det är till en personalfest, för att fira att hon fyller 30 om några veckor och hon är dessutom helnykterist".

När vi väl kommit ut från Systemet skrattade jag och mamma rätt så gott åt det inträffade. Men samtidigt blir man ju lite eftertänksam; ser jag verkligen ut att vara född 1995 eller senare? Jag kan väl erkänna att jag till och med blev lite kränkt av detta; är det verkligen så man behandlar hedersborgmästaren? För man kan väl inte välja en hederborgsmästare som inte ens får handla på Systemet?

Eller kanske vi inte ska bli så himla kränkta av hur andra andra människor behandlar oss och bara skratta åt det istället. För trots allt; I've got the booze, boys! Och jag vet att det kommer bli en toppenbra dag imorgon!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards