Alla inlägg den 18 maj 2015

Av Emelie Ederfors - 18 maj 2015 14:33

Lördag; barrotsplantor. Söndag; täckrotsplantor - och jag kan säga att söndagens 670 st var som rena himmelriket efter lördagens 640 st. Ner med röret, tryck på pedalen, dra upp och trampa till runt omkring och man slapp hacka (allt som oftast i sten) samt flera andra otrevligheter som var förknippade med barrotsplanteringen. Tre av dom fyra Kristi Himmelfärdsdagarna tillbringade vi ute i skogen bland stock och sten samt en hel del gammalt ris. Jag känner mig jättenöjd med helgens arbete, men alla är inte överens här. Min kassa stortåled var inte alls tillfreds med att klampa omkring på ett hygge och trampa till runt några löjliga plantor... I ett par lånade, mesrosa och promenadovänliga Muck Boots. Hur jag än igår kväll försökte förklara för den gamla leden att jag hjälpte till med planteringen för min brors skull, att det var för miljövården och att pappersindustrin också måste leva, så ville den inte alls lyssna. Som svar fick jag bara en något svullen, röd och öm fot. Nu får jag bara hoppas att den blir på bättre humör när den inser att vi är färdiga med planteringen för den här gången och att jag är ledig från träning idag.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards