Alla inlägg den 5 maj 2015

Av Emelie Ederfors - 5 maj 2015 15:21

Jag har haft ett problemfritt och glädjande förhållande med Tele2 men så kom ett brev som förkunnade att min nya partner vad gäller internet, TV och telefoni är Bredbandsbolaget. Så kom ännu ett brev: Du måste hämta en ny TV-box på posten - omedelbart. Så kom ännu ett brev: Vi väntar med bytet eftersom Wexnet utför en uppdatering, vi återkommer om datum för bytet som kan bli om dagar, veckor eller månader. Så kom ännu ett brev: Bytet från Tele2 till Bredbandsbolaget kommer att ske den 28:e april. Så för exakt en vecka sedan kopplade jag in den nya, eller drygt en månad gamla, TV-boxen och Ta da! Nähä, där blev det inte så mycket "Upplev mer" inte. Dom kommande dagarna spenderade jag över två timmar i telefonkö i olika omgångar och beräknad väntetid skiljde sig markant från verkligheten. "Beräknad väntetid 35 minuter" betyder i själva verket över en timme och "Beräknad väntetid mindre än en minut" betyder mellan 20 och 30 minuter. På självaste Valborgsmässomorgon gjorde den tekniska supporten efter mycket om och men en felanmälan och hoppet om att kunna se hockey-VM tändes. På självaste VM-premiärdagens morgon ringde jag återigen och efter en låååång "mindre än en minut" fick jag prata med Hjalmar som såg min felanmälan och berättade att dom kommer börja kolla på det här den 7:e maj. Det tar alltså en vecka från felanmälan till att dom bara börjar arbetar med att få det fixat. Han beklagade också det här och nämnde något om en liten kompensation för den här situationen. Den ska kanske inte vara så liten. Jag tänker mig biljetter till en eller flera VM-matcher eftersom jag inte har kunnat se det på tv:n, ett presentkort på Ginza eller dylikt eftersom jag inte har kunnat kolla på några filmer som gått på tv:n och minst en månadsprenumeration på en tidning eftersom jag har missat tv-nyheterna. Vad sägs om det Bredbandsbolaget?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards