Alla inlägg den 17 februari 2015

Av Emelie Ederfors - 17 februari 2015 15:32

Efter många veckor av trånande var det idag äntligen dags för årets första och sista semla. Jag är inte mycket för det här att börja äta semla innan man ens har hunnit smälta julskinkan och köttbullarna. Semla ska, traditionsenligt, ätas på Fettisdagen - inte före och absolut inte efter.

Nu kanske ni tänker, men Gud vad tråkig du är. Kanske det, men jag har ett ess i rockärmen vad gäller Fettisdagen eller Shrove Tuesday som den också heter. Eftersom jag numera har dubbla nationaliteter (i alla fall i hjärtat) så firar jag även Pancake Day. Fettisdagen med en semla på förmiddagen och ikväll till middag blir det dom här tjocka, fluffiga pannkakorna. Inte American Pancakes, utan Kanadensiska. Jag utgår från receptet på Grandma's Pancakes som vi fick när vi bodde på Cheticamp Outfitters Inn B & B.

Och vad blir det för tillbehör? Lönnsirap så klart!

Trevlig semla-dag till er alla, happy Pancake Day!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards