Alla inlägg den 13 februari 2015

Av Emelie Ederfors - 13 februari 2015 16:44

Så var årets första fredag den 13:e här, dagen som framkallar kalla kårar hos vissa och att andra till och med stannar hemma från jobb. Visst är man väl kanske lite extra på sin vakt en dag som denna. Kom ihåg att ta det försiktigt när man går nerför bron hemma där det garanterat finns isfläckar. Ta det lugnt när man backar ut bilen från uppfarten. När man väl är på väg ner till jobbet håller man extra utsikt efter vilt, annars kan man ju ge sig den på att det just idag springer ut något på vägen. Det fanns spår av en viltolycka på Ösjöbolvägen i form av en eftersöksjägare med hund. Någon som inte varit lyckligt lottad - någon som vet vem det var och vilket djur det var?

På jobbet gäller det att vara försiktig med brevkniven, pappersarkskanter, snubbeltrösklar m.m På lunchen; tugga ordentligt så man inte sätter i halsen och återigen knivar är farligt (även bordsknivar). Med bara sju timmar kvar av otursdagen har jag klarat mig rätt så bra, men vidskepligheten kräver nog att jag säger: ta i trä!

Är det inte egentligen lite överreklamerat det här med fredag den 13:e. Jag har ju själv levt drygt 10 000 dagar och av dom kan det väl röra sig om 20-30 fredag den 13:e. Hittills har jag inte drabbats av något väldigt förskräckligt just dom här oturdagarna. Dom har varit som vilken dag som helst. Vissa dagar går allting jättebra, kanske just en fredag den 13:e och vissa dagar går precis allting käpprätt åt helsike trots att det inte är en fredag den 13:e. God tur till er alla! 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards