Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Emelie Ederfors - 13 januari 2015 14:23

Till berörda parter (är bara osäker om det är tomten, Gud, Jesus eller Vet-och-etikett-tanten som är berörd?)


Jag anser att den här julen har gått alldeles för fort. Det kan bero på någon form av ålderskris eller helt enkelt att uttrycket "tiden går fort när man har roligt" stämmer bättre än någonsin. Men visst känns det som det var igår man började stryka julgardinerna, sätta fram tomtarna och nynna på Jingle bells? Trots det har jag på mindre än en månad hunnit med 2 landslagsturnerningar, besök av morbror Bertil, första granpyntningen i Baggatorp 1 på jag vet inte hur många år, Kalle Anka, Julbön, julklappar i massor och ännu mera julgodis, årets viktigaste match med efterföljande, obligatoriska Juldagsutegången, Stålbucklansamling, Nyårsfirande a la Tranås fast hemma i Åseda och så klart lite renovering på det. Men säg den lycka som varar för evigt; nu är glada julen slut, slut, slut - julegranen dansas ut, ut, ut. Nu ska alla juleljus som lyser upp mörkret bort från fönrstena, den vackra granen kastas ut med näsan före, alla tomtar ska barbariskt packas in i ett gammalt reklam-blad från Ica Maxi, ner i en trång kartong och längst in i en mörk och kall skrubb. Tjugondedag Knut är en sorgens dag - snyft!

Så återigen till berörda parter, eftersom jag har varit bortrest två veckor nu i juletid ansöker jag härmed om dispens för att ha kvar julgardiner, adventsljusstakar, julgran, tomtar, halmbockar och glitter fram till helgen. Jag ber om er fulla förståelse för att jag städar bort julen 17-18 januari och inte Tjugonde dag Knut som var överenskommet.


Hälsningar

Jul-älskaren Emelie

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards