Alla inlägg den 18 november 2014

Av Emelie Ederfors - 18 november 2014 15:19

Vem längtar inte efter julen?! Advent med julskyltning, doften av varm glögg och pepparkakor, ljus i varje hus som lyser upp denna mörka årstid, julbord med nära och kära, rimstuga med många skratt, klappar, mat och godis. Det är väl klart att man längtar, men vad jag längtar efter först och främst är lite kallare väder, lite rimforst och lite mer Brrr-känsla när man sticker ut snoken på morgonen. Jag vill ta fram dom tjocka och fluffiga jackorna, dom stora kängorna och alla dom snygga (och kanske mindre snygga) mössorna. Tyvärr är ju vädret inget vi kan styra över även om jag gjorde ett gott försök när jag förra veckan bad till vädergudarna om att jag ville ha det lite kallare. MEN, dom högre makterna missförstod mig något så kopiöst; istället för frost och kanske till och med lite snö på marken fick jag totalhaveri på husets ALLA element och 12 grader inomhus.

Så dagens läxa är att inte bry sig om och klaga så mycket på att det är för grått och för varmt; det blir ju jul i vilket fall som helst om bara fem veckor.

På tal om längtan och jul; imorgon bär det av till Ullared! Förutom det gamla vanliga (bakplåtspapper, hudlotion och plastpåsar) blir det julklappar, tomtar i kubik och en hel drös av andra julattiraljer! Längtan!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards