Alla inlägg den 13 oktober 2014

Av Emelie Ederfors - 13 oktober 2014 15:13

Jag har haft en helt otroligt underbar helg! Jag har mycket att vara tacksam för och som av en händelse har det varit Thanksgiving weekend i det lönnlövsprydda landet i väst. Så jag tänkte dela ut lite tack till dom som har gjort det till en mycket fin helg.

Tack till mamma som förde protokoll (och till största del på egen hand) på Melodikrysset. Detta så att jag kunde röja upp lite på tomten och packa i ordning inför matchen.

Tack till, ja det måste väl vara hockeyguden, tränare, spelare och återigen mamma för att jag fick vara med om ytterligare en seriepremiär. Det måste väl vara ungefär 16:e seriepremiären bara inom damhockeyn för mig så ni kanske tycker att det inte är så mycket att bry sig om. Men visst är det väl något speciellt med seriepremiär oavsett hur många man har varit med om?

Att jag dessutom fick hålla nollan i seriepremiären gör det hela ännu trevligare och där får jag väl återigen tacka hockeyguden eller kanske motståndarlaget som sköt PÅ mig.

Gårdagen började med ett yogapass och jag kan bara tacka och ta emot att jag dag efter dag kan resa mig upp ur sängen. Trots att jag inte alltid lyssnar på min kropp eller ens behandlar den värdigt och min "höga" ålder så har jag en fungerande kropp. Tack för det!

Senare på förmiddagen genomförde vi World Girl's Hockey Day i Åseda och jag kan erkänna att jag var lite orolig att jag skulle stå där ensam i ishallen utan några som ville prova på. Men tack vare 11 tjejer, idoga och trevliga ledare, gofika från den lokala mataffären och hjälpsamma föräldrar blev det ett väldigt lyckat arrangemang!

På eftermiddagen fick det nyfikna granngänget äntligen slänga in snoken i mitt lilla hus. Två stycken inflyttningsblommor och när vi fikat klart hade jag även väldigt mycket gofika kvar. Jag är tacksam för den trevliga stunden, att jag fick visa upp Chateau Baggatorp och att vi har det granngäng vi har.

Senare på kvällen kom Bodil på besök så jag fick beklaga mig lite över svinen som varit i trädgården (och då pratar vi inte om granngänget som var där tidigare på dagen). Ost, kex och väldigt mycket skvaller är jag tacksam för.

På tal om mat, ikväll blir det som vanligt kalkon, potatismos och morötter till middag. Tack för maten!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards