Direktlänk till inlägg 7 september 2014

Valtemperaturen ökar och ångesten likaså

Av Emelie Ederfors - 7 september 2014 21:51

Så var det bara en vecka kvar till valet och valaffischer, debatter och sifo-undersökningar haglar över oss. Vissa kanske längtar efter att få lägga kuvertet i urnan för att slippa alla politiska påhopp till eller åt höger och vänster medan vissa känner en total ångest för att gå iväg till vallokalen; för, vem fasen sak man rösta på?!

Vi har dom tre på vänsterkanten som ivrar för en kilometerskatt som kan bli dödsstöten för flera svenska åkerier som redan idag har det svårt med utländsk konkurrens och ogina transportkunder. Uteslutet, oavsett vad deras övriga politiska åsikter är. Så har vi Sverigedemokraterna; som politiker, media och hela svenska folket spottar och pekar finger åt. Ändå håller det på att bli Sveriges tredje största parti. Är det verkligen så att det fortfarande bara är ett missnöjesparti vilket innebär att 10% av befolkningen bara sitter och är missnöjda med "vanliga" partiers politik? Nja, är nog också uteslutet. Och feministiskt initiativ, ska vi verkligen behöva ett parti som bara kämpar för feministiska frågor år 2014? Tyvärr är det nog så. Men eftersom jag inte anser att det skulle behövas och att jag är emot kvotering så är det också uteslutet. Så Vad har vi kvar? Svaret är Family Four på högerkanten. Ja, dom har väl skött det rätt så bra dom senaste åren. Men jag är ändå inte helt säker.

Jag vill ha ett Sverige som värnar om den svenska åkerinäringen och där regering inser "konkurrens på lika villkor". Jag vill ha ett Sverige som värnar om idrottsrörelsen och mer idrott i skolan. Jag vill att vi ska ta hand om dom som finns här och att dom som kommer hit ska integreras i det svenska samhället. Jag vill se mindre av dom svarta rubrikerna i stil med: "patient låg i sin egna avföring i tre dagar", "ambulans skickades inte ut - ung kille dog" och alla dessa andra åldringar samt patienter som vanvårdas. Jag vill inte jobba till 67 års ålder, framför allt inte när man knappt hör någon som fått jobb efter gymnasiet. Jag vill veta att det finns hjälp att få från sjukvården och försäkringskassan om så behövs men inte att folk ska kunna utnyttja systemet. Jag vill ha en regering som inte sätter käppar i hjulen för "lantisarna" och framför allt vill jag ha en regering som använder våra skatteengar på ett kostnadseffektivt sätt och ser landet Sverige som ett företag.

Med det här sagt; någon som kan säga vad jag ska rösta på för parti?

O.S.A senast 14:e september 2014 kl 9:00

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards