Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Emelie Ederfors - 31 juli 2014 15:11

Många säger att jag är (väldigt) lik min mamma, och jag kan väl hålla med om att jag har ärvt väldigt många egenskaper av henne. Förutom att vi ibland kan liknas vid Judith & Judith i reklamfilmerna har vi samma favoritfärger, samma favoritklädstil, samma favoritfilmer, samma favoritmusik och gissa vad? Vi har båda Bruce Springsteen som vår stora husgud. Vi tycker båda två även om det som rör trädgården och idag har jag ärvt ännu någonting av henne. Även jag har hamnat i Klematis-träsket!

Nu är dagens inköp av två stycken Doctor Ruppel det första i växtväg som införskaffats till "Château Baggatorp". På väldigt många år. Kruxet är bara att jag inte riktigt vet vad jag har gett mig in på i och med det här köpet. Är det rätt slags växt, med andra ord är det en växt för nybörjare? Det enda jag får som svar från Judith, förlåt mamma, är: Åh, Klematis!!! Så fina!!! Inte någonting alls om det krävs mycket arbete och kunskap från trädgårdsmästarens sida. Men det är väl ett typiskt svar från någon som varit en längre tid i Klematis-träsket.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards