Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Emelie Ederfors - 30 juni 2014 11:31

Jag har på senaste tiden fått berätta för många vart jag kommer från. Några höjer på ögonbrynen, några nämner tränaren Janne Karlsson och några döljer ett litet skratt med en hostning. För vad har vi egentligen att komma med i lilla Åseda? Den goda mejeriprodukten Åseda-ost, visst. Som görs nere i Danmark... Låt mig se vad har vi mer? Systembolaget, en aluminiumindustri som försörjer dom flesta av invånarna och en rondell.

MEN, Åseda har inom loppet av bara några veckor fått en som blivit utnämnd till Team Manager för Damkronorna och en som gått i NHL-draften. Inte illa pinkat! Tänka sig att denna lilla håla på 3000 invånare kan stoltsera med en förbundskapten i A-VM för herrar, en General Manager i en anrik och framgångsrik förening, en Team Manager för ett svenskt landslag och en NHL-draftad spelare - i samma sport. Känn på den storstadsbor och storföreningar i hockeysverige!

Vad har dom egentligen att komma med i exempelvis Växjö?

Avslutningsvis vill jag bara önska all lycka till Emil Johansson i din fortsatta hockeykarriär och att vi snart får se dig i TD Garden.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards