Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Emelie Ederfors - 13 juni 2014 17:03

Vi har väl alla hört att livet är som en resa. Och visst är det väl så; Vi har en ryggsäck full med våra erfarenheter, vi har en stöttande person som ställer upp och skjutsar oss till stationen och så står vi där på perrongen. När så ett tåg kommer blir vi kanske ibland lite tveksamma och börjar tvivla på oss själva. Vart kommer tåget ta mig, får jag ens åka med och klarar jag av den här resan?

Det verkar säkert lockande för många att inte hoppa på det där okända tåget - "äh, jag väntar på nästa tåg". Men vågar man verkligen göra det? Ska man verkligen göra det? Framför allt med tanke på signalfel, strejker, kyla, värme eller för många löv på spåret. Kan vi vara helt säkra på att det kommer något mer tåg? 

Jag tänkte vara lite vis så här på fredagseftermiddagen och ge er ett råd: Hoppa på tåget om det står på perrongen. Även om det är ett litet, skabbigt, med obekväma säten, äckligt kaffe och där destinationen är en liten bonnhåla. För det är så här enkelt: hoppar ni på det lilla, skabbiga tåget kan det ta er till en hållplats där det står ett stort, fint tåg med sköna säten, gott kaffe och även nybakade frallor.

Och destinationen; den är ett mål som du har drömt om att nå fram till! 

Trevlig helg!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards