Alla inlägg den 8 juni 2014

Av Emelie Ederfors - 8 juni 2014 17:44

Idag är det, tro det eller ej, på dagen tio år sedan jag sprang ut från Uppvidinge Gymnasieskola med mössan i handen och sjöng om den ljusnande framtid. Första tanken som slår mig är så klart: Va, är det så länge sedan? Fy fasen vad gammal jag måste vara då! Och förvisso, en dag efter ett tungt träningspass när jag försöker kravla mig ur sängen så är det inte svårt att räkna ut att jag inte är 18 längre.

När jag för tio år sedan sprang ut från skolan och i famnen på alla nära och kära med betygen i ena handen och ett Rotary-stipendium i andra så var det en underbar befrielse. Under tre års tid hade jag som krav på mig att prestera på topp både i skolan och i ishallen. Från mig själv ska kanske tilläggas. Framför allt tredje året var extra tufft; förutom dom vanliga kurserna och några utöver det man måste läsa hade jag ett projektarbete hängande över mig och 25 mil till mina hemmamatcher i ett stenhårt satsande och SM-guld jagande Limhamn. Den 8:e juni 2004 kände jag att jag var väldigt klar med skolan. Men så fel jag hade.

Efter studenten har jag hunnit med en friskvårdsmassörutbildning, en bachelor of science degree med bland annat fyra raka Academic All-Canadian utmärkelser och just idag avslutades Träningslära 1 vilket innebär att jag är halvvägs på målvaktstränarstegen.

Det har varit tio väldigt givande år med framgångar och motgångar men framför allt har jag utvecklas som människa, yrkeskvinna och hockeyspelare. Nu ska jag fylla nästkommande tio år med lika många upplevelser, resor, lärdomar, möten med nya och gamla människor så att jag kan fira 20-års jubileum med gott samvete. Till alla er som tog studenten för tio år sedan och som känner det som att Bäst-före-datumet gått ut, kom ihåg en sak. Den ljusnande framtid är alltid vår!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards