Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Emelie Ederfors - 3 juni 2014 16:17

Det är aldrig roligt att besöka doktorer eller läkare. Vanlig läkare, nej tack. Tandläkare, nej tack. Idrottsläkare, nej tack. När jag nu inför morgondagen har bokat in ett besök hos den där syndoktorn eller optikern är det med samma obehagskänslor som inför besök hos dom andra i vita rockar. Nu kanske ni tänker att "det är väl inte så farligt att gå till optikern?" Men för en anti-hypokonriker som HATAR att svara fel är det inte roligt. Som anti-hypokonriker har jag i hela mitt liv intalat mig själv att jag har inte ont och har jag ont så är det inget problem med det och inget jag ska söka hjälp för. Det kanske har lite med min perfektionistiska ådra eller symptom men jag vill alltid ge ett rätt svar. Då kan ni förstå hur jobbigt det är för mig att veta att optikern himlar med ögonen och nästan börjar fnissa till när jag tror mig se ett A när det i själva verket är ett F. Tyvärr kan man inte heller i optikerstolen ha samma taktik som på tentor. Om jag bara koncentrerar mig kommer jag på om det är A eller B. Funkar inte.

Jag längtar redan nu tills den där synundersökningen är över. Då väntar bara det här rummet fyllt till höjden och bredden av hundratals bågar. Alltså ännu mera vånda.

Om jag överlever synundersökningen och om jag lyckas välja bågar - det återstår att SE!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards