Alla inlägg den 9 maj 2014

Av Emelie Ederfors - 9 maj 2014 14:44

Äntligen är det dags för det vi alla väntat på! Nä, men hörrni kom in i matchen, det är inte helgen jag menar. Det är ju Hockey-VM. Om ni nu tycker att vi har ett blåbärs-lag tack vare att alla "nej tack" har duggat lika tätt som regnet imorse så tycker jag att ni kan glädjas åt Tjeckien och att dom har Jaromir Jagr. För trots att denna hedersman har kommit förbi 40-års strecket med råge och har ca tjugotalet slitsamma NHL-säsonger bakom sig är han fortfarande motiverad att dra på sig landslagströjan.

Jag måste faktiskt få säga att jag har blivit lite trött på alla nej och framför allt alla undanflykter för att inte ställa upp i Tre Kronor. "Jag är inte motiverad", "jag är skadad", jag orkar inte spela hockey en månad till", "jag måste få en ordentlig försäsong". Hur kan man inte vara motiverad för att ta på sig en Tre Kronor-tröja? Det här med motivation och att inte orka med en lååååång VM-turnering, då borde väl det gälla även om laget som dom representerar i NHL hade gått vidare till nästa runda. Jag har svårt att se en spelare tussa upp till GM-rummet för att säga du det här med kvartsfinalserien i Stanley Cup - jag känner mig sliten och är inte där jag ska vara mentalt.

Kom ihåg en sak; det är samma sport, samma regler. Det enda som skiljer är loggan på bröstet och ersättningsnivån. Nu hoppas jag verkligen inte att det är en pengafråga att dom tackar nej utan att det är för dom är så slitna att dom knappt kan nå ner för att knyta skridskorna. Kom ihåg en sak: det är varje ung hockeyspelares dröm att få bära den blå-gula tröjan.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards