Alla inlägg den 7 april 2014

Av Emelie Ederfors - 7 april 2014 13:39

Vilken underbar helg jag har haft! Den kan nog likställas med det som "vanligt folk" menar med en lyxig weekend i Stockholm. Den har varit trevlig, underhållande, spännande, lärorik, mysig, intressant och framför allt rolig.Jag har träffat väldigt många inspirerande människor som har tankat mig med energi för att påbörja jobbet med nästa säsong. För att utveckla svensk damhockey, småländsk flickhockey och rekrytering på klubbnivå, både av killar och tjejer. Rekrytera, behålla och utbilda är det som behövs.

Hur gick det ute på isen på Stora Mossen då? Smålands Stålbucklan-tjejer förlorade mot Ångermanland (senare också totalsegrare av turneringen) i kvartsfinalen. Trots flertalet frilägen i första perioden och ett skott i stolpen i andra blev vi nollade av dom. Nära skjuter ingen hare som man säger.

I den första placeringsmatchen mötte vi Södermanland. Efter både full tid och overtime stog det 1-1 och inte ens tre straffar var kunde skilja lagen åt men efter första suddenstraff-omgången kunde dom stöttande föräldrarna med Smålandströjor på läktaren jubla och pusta ut. På andra sidan av läktaren var det inte lika muntert, trots att båda lagen hade bjudit publiken på en väldigt underhållande och välspelad match. Nära skjuter ingen hare som dom säger i Södermanland.

I matchen om 5:e plats stod Västerbotten för motståndet och trots ett stort spelövertag i första perioden blev det förlust med 2-1. Ni vet, nära skjuter ingen hare.

Två förluster till trots, Småland förbättrade sin placering från en åttonde plats förra året till en sjätteplats i år och man ska komma ihåg att Småland har mött guldmedaljörerna i Stålbucklan redan i kvartsfinal två år i rad. Årets Stålbucklanturnering visade verkligen det som är så charmigt med idrotten: det är (extremt) små marginaler, pucken är rund och... Nära skjuter ingen hare.

När vi ändå pratar om harar så kan jag meddela att det igår blev en hare mindre här i världen. Ja, jag och Audin var med om min första viltolycka. Och ska jag vara alldeles ärlig kanske olyckan resulterade i fler än en hare mindre eftersom den som jag tog av daga sprang efter en annan hare och det verkade som dom hade något på gång. Jag kan inte annat än be änkan/änklingen om ursäkt och det finns ju faktiskt fler harar här i världen att ha något på gång med.  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards