Alla inlägg den 26 mars 2014

Av Emelie Ederfors - 26 mars 2014 15:31

Den här veckan innebär säsongen 13-14:s sista träningsvecka för min del och det är inte utan att man kan dra jämförelser mellan veckans känslor och upploppet av ett travlopp. På något vis är det som att kroppen har aningar om att det snart är semester; övningar som jag tidigare under säsongen inte får träningsvärk av har jag dom här senaste veckorna haft ont av. Jag får lättare träningsvärk och den håller i sig längre. Kroppen är nog som en travhäst på upploppet där det finns exempel på hästar som släpper förbi dom andra och egentligen bara vill bryta loppet. För att inte berörda krakar ska känna sig träffade säger jag bara Momarken avdelning 6. Hästen kanske inte alls vill springa runt på en bana utan bara stå i en box, äta sitt hö med täcke på sig och bli ompysslad av en nynnande skötare. Det var kroppen, knoppen däremot kan liknas vid kusken med piskan i högsta hugg. "Spring, ta dig i mål, fuska inte, avsluta på bästa möjliga sätt!".

När nu 3 veckors träningsfritt närmar sig med stormsteg jublar kroppen; ta det lugnt och skönt, äta gott och vilan från träning är som att bli ompysslad. När knoppen hör talas om tre veckors träningsfritt åker piskan fram; "det betyder att du har dryga 9 timmar extra per vecka som ska läggas på renoveringen".

När vi ändå är inne på temat med travhästar kan jag inte undgå att nämna helgens travupplevelse. Utan att avslöja hur det gick för oss med vårt spelande tycker jag att det är fruktansvärt upphaussat med vinnarna och ATG öser pengar över dom som lyckas pricka in ettorna i loppen. Men vadå, det är väl exakt lika svårt att pricka in den som kommer tvåa i både DD1 och DD2?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards