Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Emelie Ederfors - 24 mars 2014 15:38

Den gångna helgen var den första helgen på väldigt länge som jag inte hade någonting alls inbokat i kalendern. Slappa och zappa i soffan eller sitta ute i en solstol och läsa en god bok. Nja, inte när man är nybliven husägare. Jag fick redan innan köksprojektet drog igång lite onda aningar att det har gått lite tvärs över eller vad sägs om 30+ halv-islagna spikar i en snedgarderob eller varför inte en golvlist i taket? När vi nu i helgen har slitit bort alla skåp i hörnet där diskbänk och spis är fick vi några mer eller mindre trevliga överraskningar. Sockeln är fastsatt i en regel som i sin tur är spikad (!) i betonggolvet. Köksfläkten var inte fastmonterad utan bara fastkilad mellan två skåp. Skåpen var ihopsatta med tre spikar som var krökta på andra sidan. Och allting var spikat - i golv, i tak, i vägg. Hade dom som gjorde köket för fyrtiotalet år sedan en skruv lös som inte insåg vilken utomordentligt bra uppfinning skruven är eller ville dom slå spiken i kistan med inställningen att det här fina senapsgula köket med skåp i alla möjliga olika storlekar ska sitta till jordens undergång.

När det var som mest motigt igår ville en del av mig bara sätta mig demonstrativt på golvet och vråla: kosta vad det kosta vill, jag plockar in hantverkare för att få det gjort! Då vaknar Envisa Emelie som bestämt säger: har du sagt att du ska göra någonting, så slutför du det. Och när det var som mest motigt tog vi paus från "eländet" för att tröstäta lite våfflor så här inför Våffeldagen. Idag är jag redo för nya utmaningar. Dags att slå spiken i kistan!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards