Direktlänk till inlägg 20 mars 2014

Vill en sak men borde en annan, eller om det var tvärtom

Av Emelie Ederfors - 20 mars 2014 14:24

I tisdagskväll kunde jag äntligen ställa in matvaror i mitt skafferi och nu när etapp 1 och 2 av 4 möjliga av den lilla köksrenoveringen är klar gick jag hela gårdagen och trånade efter att få sätta tänderna i, eller rättare sagt kofoten i, dom där 70-talsskåpen med senapsgula luckor som än så länge belamrar etapp 3 och 4. Helst skulle jag bara vilja skita fullständigt i jobb, träning och mat för att bara vara hemma och kötta, MEN... Igår var det ju även damernas SM-final i hockey som vår kära statliga television behagade visa på SVT24. Jag vill riva kök men jag borde nog som fantast, rebell m.m av damhockey bänka mig framför tv:n för att se flera av mina gamla lagkamrater och även adepter.

Eller var det tvärtom? Jag borde vara hemma i "Baggis" och renovera köket så jag blir färdig någon gång men jag ville bara ta en slappardag och päsa i soffan framför hockeyunderhållning på hög nivå?

Det blev soffan för min del igår och trots att besvikelsen från ett övergivet kök slog mot mig när jag kom hemtussande vid halv elva-tiden ångrar jag inte en sekund att jag slog på SVT24. Vilken match - den hade allt! Dramatik, känslor, spänning, underhållning och den, hittills, bästa inramningen.

Äh, vi kör ris och ros idag:

Dagens ris går till Sveriges Television. När det var dryga FEM minuter kvar av matchen och det är oliiiiiidligt spännande med likaläge byts bildrutan till en överdrivet klämkäck Richard Olsson som presenterar deltagarna i en REPRIS av Vem vet mest. Först och främst, vem avsatte bara två timmar för en SM-final i hockey? Hur många gånger har en match, TV-puckshögen, segerintervjuer och prisutdelningen fått plats på mindre än två timmar? För det andra: Om nu SVT hade fått rättigheterna till vinter-OS skulle då tittarna tvingas titta på nästan två minuter av Vem vet mest när det är upplopp av en spännande OS-match?

Idag blir det två olika rosor. Den första till domarinsatsen och den andra till publiksiffran. 3449 st. Smaka på det! Det smakar som nybakade scones i ett nyrenoverat kök!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards