Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Emelie Ederfors - 17 mars 2014 15:27

Det känns som det var månader sen som jag klädde upp mig och så var det ju äntligen dags för fest i lördags. Då slog jag på stort; sminket, snygga kläder och som pricken över i - högklackade stövlar. Jag hade jättetrevligt på festen men det är nog som ordspråket säger: Är huvudet dumt får kroppen lida. När jag strax innan ett kom hem och tog av mig snyggstövlarna så såg halluxen sin chans att protestera högt. En svidande smärta på utsidan av stortån och den närliggande leden.

Dagen efter började solen så smått titta fram och det stog löpning i träningsplaneringen. Det hade kunnat vara en perfekt dag för att snöra på sig skorna och springa en runda i skogen. Tänkte jag... Halluxen var av en annan åsikt, så vi fick göra en kompromiss. Jag fick träna och halluxen slapp plåga sig igenom en löprunda. Med andra ord satte jag mig demonstrativt och med bitter min på motionscykeln. Som tur var hinner man ju tänka rätt så mycket när man sitter och cyklar och jag kom fram till en sak. Behandlar jag min kärringtå illa så behandlar kärringtån mig illa. Efter cyklandet satte jag mig med min "rehab-kula" och masserade undersidan av foten och det har jag lovat mig själv att jag ska göra oftare. För Halluxen tackade mig efter passet genom att inte smärta så förbannat. Det låter som det perfekta nyårslöftet och så får det bli - bara något försenat.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards