Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Emelie Ederfors - 5 mars 2014 14:09

Jag har i snart ett år haft ett ledamotsuppdrag i Åseda Hockey men tyvärr kan jag ju inte direkt säga att jag har sett många A-lagsmatcher i ishallen den här vintern och jag kan inte direkt säga att det känns bra att jag inte varit där. Detta samvete har gnagt inombords varje gång jag har öppnat tidningen med matchrapporter från Åsedas kämpande i tvåan. Detta samvete har ofta bannat mig och sagt: du är ingen bra styrelseledamot om du aldrig visar dig på A-lagets matcher! Då har jag oftast pekat med skruvmejseln och svarat samvetet att jag i alla fall har ett beboeligt hus med nya fina tapeter i dom flesta rum. Helt fel prioritering enligt samvetet.

Så, tidigare än man kan ana, var grundserien slut och Åseda-killarna skulle börja kvalserien för att hålla sig kvar i tvåan. Har jag inte pallrat mig ner till hallen under hela säsongen så måste jag väl i alla fall dit nu i kvalet när spelarna behöver stödet mer än någonsin och som ett brev på posten kom en tisdagsmatch; toppmöte hemma mot Gislaved. Samvetet gjorde vågen när jag gick från gymmet ner till ishallen och jag gjorde vågen inombords när jag fick se Åsedas prestation. Vilken match "småpojkarna" bjöd på! Det dom visade igår var att dom absolut hör hemma i Division 2.

Förhoppningsvis är det mesta som har med renovering att göra färdigt till nästa säsong, så det är lite lugnare på det planet så jag slipper ha den här diskussionen med samvetet igen. I oktober när Division 2 startar igen vill jag pallra mig ner till hallen i Åseda lite oftare än vad jag gjort i år.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards