Alla inlägg den 3 mars 2014

Av Emelie Ederfors - 3 mars 2014 14:54

Flera i min närhet vet att jag hatar att förlora och flera vet även att jag hatar ännu mer att förlora mot vissa lag. Oftast finns det ingen som helst anledning, men en förlust får inte inträffa. Med Lakers damlag var det HV71 och med Dalhousie var det StFX som innebar "måste-match".

Igår spelade vi den sista matchen för säsongen och för mig har det alltid varit lite sorgligt och en tomhet efter sista matchen. När det dessutom var en "måste-match" (hade vi vunnit den matchen hade vi kanske kommit etta i den obetydliga fortsättningsserien) och när vi dessutom tappar en ledning var jag mer än skapligt bitter efteråt. Flera känner nog igen sig: dra ner mössan längre än normalt, sitta hela bussresan hem och sura med armarna demonstrativt i kors och fräsa likt Lasse Kongo om det är någon som skulle våga sig på att tilltala en.

Idag när jag har fått lite distans till gårdagens fadäs har jag insett att faktiskt 50% av alla hockeylag runt om i världen kommer att avsluta sina säsonger med en förlust så vi är inte ensamma. Jag har också insett att även om jag dragit på mig en matchtröja för sista gången för säsongen 2013/2014 är det ändå väldigt mycket hockey kvar den här säsongen. Slutspurten av både Elitserien och Allsvenskan, Kval till Elistserien och Allsvenskan, SM-slutspel för både herrar och damer, finalspelet av Stålbucklan, kval till Div. 2 där Åseda krigar för att hålla sig kvar. Listan kan fortsätta hur länge som helst och jag har säkert glömt något viktigt hockeyevenemang.

Lite av förklaringen till att jag längre inte är en folkilsk, bitter och ledsen Lasse Kongo är att jag igår kväll fick bästa möjliga tröst. Först av Birgitta GW o co i SNN News, tätt följt av Johnny-boy i Lillyhammer. Igår var det slut på det roliga men allt roligt är inte slut i och med det!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards