Alla inlägg den 18 december 2013

Av Emelie Ederfors - 18 december 2013 14:47

Med mindre än en vecka kvar till den stora dagen Julafton inser till och med tidsoptimisten att det råder ett problem med tidsbrist. Eller vad sägs om det här, på mindre än en vecka ska jag: tapetsera färdigt, putsa fönster och sätta upp gardiner i sovrummet, gärna måla lister, fönster och dörrar i vardagsrummet och salen samt julpynta hela mitt nya hus. Förutom det ska jag gå till banken och genomföra husköpet, åka till Vetlanda för grötmys med släkten på fredagkväll, möta Linköpings HC borta på lördag, gå på julbord med delar av familjen på söndag. Förutom det ska jag hugga och pynta granen, koka knäck och fixa resten av julgodiset, bygga ett pepparkakshus, slå in julklapparna och vi får inte glömma rimstugan. Utöver det har jag ett heltidsjobb att sköta två dagar till och träning ca 1,5 timme/dag. Jag kommer osökt att tänka på Gunde: "Ingenting är omöjligt"! Nä, där håller jag fullständigt med men vissa saker blir lite trixigare än andra.

Så till mitt eminenta förslag. Om vi flyttar fram julen till den 24:e januari skulle jag vara lite mer i fas för julfirandet. Dessutom tycler jag att det är större chans för snö i januari, och när väderprognoserna för 24:e december säger 4 plusgrader och regn blir man ju inte så där upphetsad.

Om vi nu inte kan göra ett undantag vad gäller juldatumet har jag ett annat förslag. Det kan tyckas lite korkat och fråga om någon har lite att göra inför jul, men om det är någon som är järalaus så här sista veckan innan jul får ni gärna komma till Baggatorp och hjälpa till. Om inte annars kanske det finns personer som till exempel välter granen när spiran ska dit eller bränner sig på fingrarna när aventsljusstaken ska tändas eller spiller knäck över hela golvet eller skär sig på saxen vid paketinslagningen. Helt enkelt, ni som känner er mest i vägen hemma i julstöket är hjätligt välkomna att hjälpa till i Baggatorp!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards