Alla inlägg den 11 november 2013

Av Emelie Ederfors - 11 november 2013 15:41

Idag, den 11:e i 11:e är det Remembrance Day och den uppmärksammas på stort i mitt andra hemland Canada. Det är för att minnas och hedra dom som har stupat i dom olika krig som har pågått. För oss svenskar kan det kännas konstigt med en sådan här dag; vi har ju alltid varit neutrala, säger vi i alla fall. Sveriges neutralitet har och kommer nog alltid att diskuteras. Även om vi inte aktivt och officiellt varit inblandade i krig tycker jag att vi i Sverige ändå kan ta till oss denna dag. Vi får inte glömma dom krig som har varit och jag tycker att vi ska hedra dom som har mist livet och dom, många fler, som fått livet förstört.


Nog med krig och elände, min helg har varit väldigt produktiv; riva tapeter, tvätta lister och är så gott som klar med första rummet (det är förvisso en skrubb men det talar vi tyst om). Jag körde även lite cirkelträning i lördags med resultatet att jag fick ett stort blåmärke på insidan av knäet efter DB snatch (blir väl hantelryck på svenska). Klassas det som idrottsskada eller faller det inom kategorin "korkade gymbesökare"?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards