Direktlänk till inlägg 7 november 2013

Glädje och sorg på födelsedagen

Av Emelie Ederfors - 7 november 2013 14:24

Bemärkelsedagen började som vanligt med en morgonpromenad och sedan frukost men istället för att åka till jobbet svängde vi västerut mot Ullared. Besöket på Gekås var lika trevligt som det har varit varje gång; många prylar hamnade i kundvagnen. Kötiden vid kassorna var lika ångestfylld som det har varit varje gång. Hur mycket har jag handlat för? Har jag verkligen råd med dom där dyrare adventsljusstakarna? Varför tog jag inte dom billigare för bara 30 kronor? När damen framför oss pungade upp med nästan 8500:- pustade jag ut lite grann - så där mycket blir det inte för mig i alla fall. Väl hemma samlades fem sjättedelar av familjen för att avnjuta revbensspäll och potatissallad. Självklart blev det även princesstårta.

Det var inte bara klackarna i taket på min födelsedag; jag fick en väldigt tråkig nyhet. Glada, trevliga, lysande, musikaliska, kämpande, duktiga, goa Louise Bjällebo har lämnat jordelivet. Alldeles, alldeles för tidigt. Jag var nog inte ensam om att under gårdagen tänka tanken: Varför? Varför skulle den där jävla sjukdomen släcka ännu ett liv? Den enda förklaringen jag kan komma på är att Gud har tröttnat på Elvis, Whitney Houston och Michael Jackson och behöver lite redig underhållning uppe i himlen. Hon finns inte längre bland oss men minnet av hennes strålande leende kommer alltid värma oss Åseda-bor. Louise, om du läser det här, du var en stjärna och du är en stjärna. Underhåll och roa alla där uppe! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards