Direktlänk till inlägg 4 november 2013

Hockeyfylld Allhelgonahelg

Av Emelie Ederfors - 4 november 2013 10:11

Lördagsförmiddagen spenderades i ishallen hemma i Åseda; först var det hockeyskolan och sedan var det målvaktsträning. På eftermiddagen tränade jag ett pass och höll samtidigt lite koll på semifinalerna av TV-pucken. Efter det stack vi bort till Baggatorp för att räkna element och dörrar. Ännu mera hockey på tv:n - Skellefteå mot AIK och sedan Färjestad mot Luleå. Mellan dom två matcherna hann vi med att kolla DD från Eskilstuna där vi tack vare en väldigt utsträckt näsborre kunde casha in två rätt! Jag fick ta och äta lite tacos och smågodis som tröst när Luleå blev nollade av kaffepaketen.

Gårdagen inleddes med en löprunda och sedan hoop/snabba fötter. Efter frukost och promenad åkte jag och mamma till Oskarshamn för att "besikta" Ljustervägen i Göran och Jennifers regi och även deras tvåmånaders son Adam. Båda fick med beröm godkänt! Efter god mat, god cheesecake och gott snack åkte vi vidare till Arena Oskarshamn för att se finalen av TV-pucken mellan Västerbotten och Västergötland. Slutsats: VIlken match! Kort och gott.

För mig var det en hockeyfylld Allahelgonahelg men för många andra verkar det ha varit en Halloweenfylld Allahelgonahelg. Kan vi inte komma överens om att Halloween som infaller den 31:a oktober och innehåller bus eller godis med diverse utstyrslar är en sak medan Allahelgonahelgen är den första helgen i november, då ska vi tända ljus och tänka på våra nära som har lämnat jordelivet. Jag har absolut ingenting att vi blir nordamerikaniserade med Halloween-högtiden men vi måste kunna hålla isär dom här två högtiderna, både vad gäller sätt att fira och datum. Den här helgen tänkte jag lite extra på dom som jag saknar här på jorden, jag tänker inte nämna några namn med risk för att glömma någon viktig men ni finns där i mitt hjärta allihopa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards