Alla inlägg den 1 november 2013

Av Emelie Ederfors - 1 november 2013 15:01

När vi äntligen hade kommit tillbaka till modern tid med el i huset, fungerande mobiltelefoner och värme så var det igår dags igen. Mitt under träningen gick strömmen IGEN och samma procedur än en gång - över en skivstång, under en boxningssäck och över en step-up bräda för att treva mig fram till en pannlampa. När gymmet äntligen var någorlunda upplyst av levande ljus började jag fundera på vad detta ström avbrott berodde på - det varken blåste och Simone har ju dragit vidare för länge sedan!

Alternativ 1: Det är något träd som har stått och vajat sen i måndags och först nu fallit ner på en elledning. Löjligt...

Alternativ 2: Eftersom det var Halloween igår kanske det är något spooky som började hända i Kulla. Som det är i dom här otaliga skräckfilmer jag har sett genom mina dagar. Djurkyrkogården och... Det var nog allt jag sett inom den genren. Ännu mera löjligt...

Alternativ 3: En av montörerna på One Nordic var inne på kontoret och fick kartor utskrivna av oss. Men han fick inte några treats i form av wienerbröd eller kanelbullar. Kan det vara One Nordic som spelar oss ett spratt? Bus eller godis. Njae nu börjar nog fantasin dra iväg lite väl mycket. Ännu mera löjligt.

Så här i efterhand fick vi reda på att det var något tjall på linjen och jag funderar på att ge montörerna en godispåse som tack för att vi fick strömmen tillbaka lagom till Luleås vändning mot Örebro. Vi svenskar förstår nog inte vilket jobb elmontörerna, grävmaskinisterna och skogshuggarna har gjort för oss dom senaste dagarna och jag tycker vi alla ska uppskatta deras risktagande, möda och slit lite mer.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards