Direktlänk till inlägg 28 oktober 2013

Härlig helg trots horribelt hopp-pass

Av Emelie Ederfors - 28 oktober 2013 13:53

I lördags var det dags för hemmapremiären i Telenor Arena. På väg ner till Karlskrona lyssnade jag på Melodikrysset men när jag hämtat upp Linnea i Emmaboda behövdes det lite mer ös i musiken, så hon fick underhållas av en live-skiva med Bruce Springsteen. "Just roll down the window and let the wind blow back your hair". Matchen då, hur gick den? Vi vann övertygande mot Vårgårda med 6-2 efter en mindre bra första period. Hemma i Kulla blev det god middag, godis, myskläder och film. Välförtjänt efter matchen tycker jag.

Gårdagen inleddes med ett härligt yoga-pass innan jag satte tänderna i det jämtländska tunnbrödet till frukost. Det andra träningspasset för dagen bestog av spänst och löpning. Redan efter fem minuter med "snabba fötter" blev smärtan från skavsåret på hälen oliiiidlig och jag fick ordna till det hela med ett litet plåster. Resten av hoppandet och snabbhetsträningen gick helt okej men det var när jag skulle springa en runda som det horribla kommer in i bilden. Astman gjorde sig påmind från första till sista löpsteget och det kändes som jag fick ner bara en uns av luft i lungorna. Förutom det kände jag av en liten känning av kramp i vänster vad (från löpningen i fredags), halluxen på högerfoten var också närvarande och vänster pektå tyckte det var alldeles för mycket löpning nu med pass både fredag och söndag. Trots detta tog jag mig igenom löprundan och efter jag duschat satte jag mig med foamrollern - vadens räddare i nöden! Efter söndagsmiddagen med hela familjen var det dags för första steget i renoveringsprojektet. Ritsch-ratsch så var tapeterna borta i ett av rummen! Nu är det rummet så gott som klart (enligt tidsoptimisten Emelie) - bara att måla, fixa muren vid kakelugnen, tapetsering och andra småsaker. Nöjda och belåtna mumsade vi i oss några varma tunnbrödsmackor och dreglade framför tv:n till De omutbara med bland andra Kevin Costner.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards