Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Emelie Ederfors - 14 oktober 2013 09:55

Åh vilken trevlig helg jag har haft! Det började med personalmöte i lördags och hela mötet satt jag och njöt över att ha så trevliga arbetskamrater (kanske speciellt om man jämför med arbetskamraterna jag hade på förra arbetsplatsen jag var på). Efter två punkter på agendan var det dags att njuta ännu mer eftersom det hade börjat kurra i våra magar och vi dukade fram mammas otrooooligt goda smörgåstårta. Det var några av mötesdeltagarna som ville njuta ännu mer och hällde upp lite öl till maten; mamma tyckte inte att det var något konstigt eller mystiskt med det. Väldigt mätt och go åkte jag iväg på målvaktsträningen medan dom andra fortsatte mötet. Även träningen var en sann njutning att se 8 ombytta målvakter som vill förfina teknik och bli bättre. När jag kom tillbaka till kontoret satt dom kvar och gaggade om pallar, lampor och lastningar. Då avslutade jag mötet och sa att vi skulle på ett annat möte vid halv två i Vetlanda. Mamma såg då ut som en fågelholk. När sedan Kennert och Hans kommer in med en gigantisk blombukett och två paket trillade nog poletten ner lite grann, dock inte exatk vart "mötet" i Vetlanda skulle vara. Vi packade in oss i bilarna och till mammas stora glädje parkerade vi utanför Vetlanda Bowling. Efter en timmes bowling med väldigt många glada skratt trodde mamma att det var allt vi skulle göra för henne, men ack så fel man kan ha. Vi börjar istället åka iväg mot Sävsjö och senare in på en ännu mindre men desto mer krokig väg. Ta da! Framme vid Sandsjö Värdshus som mamma har trånat väldigt länge efter. Äntligen fick hon sätta tänderna i deras berömda plankstek! Att få se solnedgången över sjön och samtidigt umgås med våra anställda var som exotiska frukter på moset (eller egentligen heter det väl grääde på moset men just nu passar det bättre med exotiska frukter). Det bästa av allt var nog att mamma blev så nöjd och glad med vårt lilla påhitt och att hon inte hade anat någonting alls! Det var inte det lättaste att "lura" en person som man är så nära.

Igår åkte jag till Ljungby för World Girl Hockey Day och samling med Smålandstjejerna. Det var också en ren njutning att se arbetet med tjejerna som Troja gör, att dagen flöt på utan större problem och att det var så många tjejer och föräldrar som verkligen är intresserade av det här. Tack till Troja och framför allt Peter som jag har terroriserat med tusentals mail inför, tack till alla ledare som var med och tack till alla tjejer och föräldrar som var där!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards