Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Emelie Ederfors - 1 maj 2013 21:47

Nu kanske jag skulle vara ute i lite väl god tid om det handlade om önskelista om julklapparna i år. Men jag har redan fått en julklapp för i år och den kommer jag att få uppleva i övermorgon på Friends Arena. Vad min önskelista handlar om är vilka låtar jag vill höra. Först kanske jag ska klargöra att det inte direkt finns några skitlåtar som vår käre skandinavien-älskande Bruce Springsteen har gjort. Dom låtar som är med på min lista är sådana här låtar som när man hör introt på dom så sträcker man armarna i skyn och skriker ut Praise the Lord!

Käre Jultomten (eller Bruce om någon kan skicka vidare denna till honom), dom låtarna som jag vill höra på Friends är:

American Land - spelades inte på Ullevi så det är väl dags nu?

Blinded by the light - för att den är så poetisk... Nä förresten, för att jag har jobbat på att lära mig denna "speciella" text.

Born to run - kommentarer överflödiga!

If I should fall behind - Vi kan ju inte röja hela konserten.

My lucky day - så att jag får se mammas saliga leende som lyser upp tillvaron när den här låten spelas.

Out in the street - Nu röjer vi ordentligt!

Outlaw Pete - för att han klär så bra i den där cowboy-hatten.

Ramrod - om vi röjer på Out in the street så är det ingenting emot den här låten. Jag vill gärna lägga till på önskelistan att jag vill se motorcykelimitationen på mickstativet!

Waitin' on a sunny day - och ta upp en liten (eller kortväxt) tjej på scenen?

Shackled and drawn - inklusive den där sexiga höftdansen.

Death to my hometown - En bra konsert innehåller lite politik med.

Listan kan göras hur lång som helst, men Tomten/Bruce, du ska få några till förslag: Badlands, Born in the USA, Cadillac Ranch, Glory days, Independence day, Land of hope and dreams, Mary's place, Rosalita, Souls of the departed och sist men inte minst Thunder road.

Även om inte alla mina önskningar kommer att slå in är jag ganska säker på att det kommer bli en helt ok spelning! "Well Steve, what time is it?" " It's balls time!"    

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards