Direktlänk till inlägg 25 mars 2013

Efterlysning: intensivkurs för Svensson-liv

Av Emelie Ederfors - 25 mars 2013 19:07

Efter en intressant och utvecklande säsong är det då dags för tre veckors helvete; förlåt, läkande av kroppen. Under dom närmaste 21 dagar ska min gamla höft, min konstiga menisk, min kärringtå, mina knäppande leder och alla mina andra små skavanker genomgå en helande process. Men vad gör man då med all tid som blir över när man inte har drygt två timmar om dagen och totalt 12 timmar per vecka? Och det handlar ju inte bara om dom timmarna som jag lyfter skrot eller kör intervaller; många fler timmar går ju åt till att tänka på träning. Går det ändra någon övning eller komma på en helt ny övning för att bli snabbare och starkare? Finns det några intervaller som är mer effektiva eller som kan vara ett bra komplement till nuvarande? Finns det någonting man kan göra för att få det mer likt rörelserna som genomfös på isen?

Jag har nog aldrig levt ett vanligt Svensson-liv och jag undrar nu vad en vanlig Svensson gör dom två till tre timmar precis efter att man kommit hem från jobbet. Jag kanske skulle börja sticka eller varför inte beta av säsong ett av Lilyhammer.

Risken finns att jag kommer bli farligt rastlös när jag har så mycket tid över men då kanske en intensivkurs i Svensson-liv någon gång den här veckan kan bli min (eller ska jag säga min omgivnings?) räddning. Jag tar även tacksamt emot tips på vad jag kan göra när jag kommer hem från jobbet om dagarna.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards