Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Emelie Ederfors - 8 mars 2013 15:42

Idag är det ju då Internationella kvinnodagen, men hur firar man den egentligen? Med tårta föreställande en mörkhyad kvinna kanske; eller det var ju inte så populärt när den fadäsen inträffade. Och vad firar man egentligen? Att alla människor oavsett kön behandlas rättvist, har lika lön för lika arbete och att alla har lika förutsättningar om det så är arbete eller fritidsintresse. Men är det verkligen så i dagens samhälle?

Hur ovilligt det än känns så går mina tankar idag till Växjö Lakers. För det kan ju inte vara så att damlaget blev stoppat två säsonger i rad från att kvala till Riksserien just på grund av att det handlade om kvinnor. Lakers hade väl stoppat ett av killagen om dom skulle gå upp i seriesystemet och få utgifter på 700 000:- mer per säsong? Eller?

Jag kommer alltid att vara lite bitter över hela den här Lakers Ladies-gate affären men jag kommer alltid att vara stolt över mina lagkamrater och hur vi skötte det. Nu vet jag hur jag ska fira Internationella kvinnodagen; jag skänker en tanke till alla mina lagkamrater i Lakers Ladies. Dom är kvinnor (uppenbarligen), gav alltid 100% och gjorde allting rätt. Det är värt att fira och kanske inte bara idag utan 365 dagar om året!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards