Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Emelie Ederfors - 12 januari 2013 06:59

Citatet har hörts många gånger i TV-programmet Fångarna på fortet när vår käre Gunde Svan blir helt lyrisk över en ordentligt pulshöjande cell eller uppgift. Den som har varit inne i cellen kommer ut spyfärdig med mjölksyra upp till öronen och Gunde kommer fram till personen med världens största flin och vrålar upphetsat: Hur är det med pulsen?! Vad har du för puls?!


Just det där med "Hur är der med pulsen?" frågade jag mig igår. Jag var på Hälsans Hus och ställde mig på löpbandet där jag sprang en timme med hastigheten 8 km/h. Jag tog det lite lugnt eftersom det var ett bra tag sedan jag sprang sist och jag hade dessutom inte tagit astmamedicinen. Pulsen brukar ligga på ungefär 150-160 när jag är ute och springer i mitt "vanliga" tempo. Under passet igår kollade jag av pulsen lite då och då med hjälp av dom här handtagen som finns på löpbandet. Till min stora förvåning visade displayen 92 slag/minut! Jag har förvisso låg vilopuls (35-40) och har svårt att få upp pulsen men det där var väl ändå och ta i... 


Slutsats: Antingen är det något fel på mig eller så var det helt enkelt fel på pulsmätaren på löpbandet. Döm själva ;-)

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards