Direktlänk till inlägg 16 november 2012

Halvtid

Av Emelie Ederfors - 16 november 2012 20:32

Vill börja med Zlatans cykelspark mot England nu i veckan; hur gjorde han?! Det borde vara en fysisk omöjlighet att göra det som han gjorde. Hoppas han tystade alla kritiker som inser att han inte är förtjänt av en sjunde Guldboll.

När vi ändå är inne i fotbollens värld kan vi fortsätta med fotbollstermer. Det är nämligen så att jag "firar" halvtid inom två områden. Idag när jag stämplade ut från Svanströms fullbordade jag min tolfte arbetsvecka som anställd på Arenapersonal och nu har jag bara tolv veckor kvar av mitt kontrakt där. I onsdags spelade vi hemmamatch mot Tumba och det betyder att vi nu har mött alla lag i serien en gång och vi är alltså halvvägs i grundserien för Division 1 Öst.

Utan att avslöja för mycket så hoppas jag på en lång stopptid inom det ena området men kanske inte inom det andra. Nu tycker jag att det är dags att lägga av med fotbollssnacket och gå in på något där jag känner mig lte mer hemma; nämligen hockey så klart! Sitter och "kollar" när Åseda möter Lenhovda på bortaplan i ProfilGruppen Hallen. Har ett lag någonsin känt sig så ovälkommen på hemmais som ikväll? I alla fall hoppas jag verkligen att nollan i förlustkolumnen står sig efters dagens derbybatalj!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards