Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Emelie Ederfors - 23 oktober 2012 19:46

Den här dagen kanske ter sig som en het vanlig dag. Man går upp på mogonen, gör sig iordning, äter frukost, åker till ett inte allt för stimulerande jobb, tränar efter jobbet, lite stök i hemmet med bland annat diskning och matlagning och göra iordning inför morgondagen. Men det är ingen vanlig dag, nej det är ingen vanlig dag, för det är mammas födelsedag!

Hela dagen idag har jag känt en oerhörd tacksamhet för hur hon alltid har ställt upp på mig; alla tusentals mil hon har skjutsat mig till ishallar, arenor, islador och till och med uterinkar i både när och fjärran. Hur hon alltid har funnits där och när jag har varit ledsen har hon tröstat mig med sin trygga famn. Idag har jag också gått och grubblat på hur jag kan visa min tacksamhet mot henne och hur man betalar tillbaka all kärlek från en moder, eller är det ens möjligt?

Några små saker jag kan göra för att visa hur tacksam jag är att hon finns är att jag ska ge en henne en gigantisk stor födelsedagskram när hon kommer upp hit till helgen. En kram jag helst hade velat ge henne idag.

Och mamma, nästa gång du fyller år lovar jag att jag ska bjuda dig på frukost på säng med tårta och ta fram gitarren och sjunga från hela mitt hjärta "I felt the grace of your smile, You're my Lucky Day!"

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards