Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Emelie Ederfors - 14 oktober 2012 20:00

Idag var det så dags för det beryktade mötet mellan Lindens herrlag och dom ökända Bajen Fans i Division 2. Och när jag närmade mig ishallen på min racer-cykel ser jag en fullsmockad parkering, polisbilar, till och med flera pikébussar och jag vet inte hur många poliser och ordningsvakter! Det kändes mer som att jag skulle på ett Stockholmsderby i fotboll än på en div. 2 match och i sann derby-anda hade Linden även burat in bortasupportrarna. Jag tyckte ändå dom såg rätt så ofarliga och fogliga ut och det blev mer bråk på isen än vad det blev på läktarna. Tyvärr hjälpte det inte att Lindenspelarna vann dom slagsmål som uppstod på isen, vi förlorade med 6-2 efter en LITEN svacka under andra perioden.

När jag kom hem efter matchen hör jag på TV 4 Sporten att Janne Karlsson har fått sparken från Växjö Lakers; jag hade hoppats att det var ett annat huvud som skulle rulla innan hans men den jag har i åtanke sitter säkert och den personen sitter säkert och badar i pengar som Joakim Von Anka i denna stund.

Resten av kvällen kommer jag spendera med Moraeus där Loa Falkman framför en smäcktande "Till havs" Är det bara jag som har svårt att se att den mannen med en sån vacker sångröst är samma som spelar en alkoholiserade, skrålande Bellman i Nisse Hults historiska äventyr?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards