Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Som en svensexa utan brudgummen...

Av Emelie Ederfors - 7 oktober 2012 20:23

I helgen har jag varit hemma i Småland för att träffa den expanderade Ederfors-familjen. Lördagen började jättebra med att yoga-pass medan det ljusnade i Kulla och sedan en promenad i det underbart vackra höstlandskapet. Jag kan inte förstå människor som klagar på hösten; till er vill jag bara säga stanna upp en stund och se färgexplosionen som naturen bjuder på!

Det var efter promenaden som det blev lite fiasko-varning. Vi skulle ha en överraskningsfest för Kennert som har fyllt 60 år, men när vi kom hem från promenaden får vi reda på att han ligger nerbäddad i sjuksängen. Daniel uttryckte ett klokt konstaterande att det är som en svensexa utan brudgummen. Vi bestämde oss ändå för att åka till Egon för att se hans nya hus vid havet söder om Kalmar och för att grilla korv där. Efter den lunchen var det dags för oss att sätta tänderna i Kennert-tårtan. Det komiska är att det blev exakt en lagom bit kvar som hade blivit perfekt till Kennert!

Eftersom Kennert är trav-galen så hade vi bokat in guidning och tre-rättersmiddag på Kalmartravet. Guiden var väldigt duktig och det var väldigt intressant. Dagens lärdom för mig var att jag har ungefär samma vilopuls som travhästarna... Middagen var jättegod trots att det verkade som vår servitris hade sålt pengarna och tappat smöret. Tyvärr fick vi inga säkra stalltips från guiden så jag tror att dom flesta av oss gick därifrån med färre pengar än vi kom med.

Idag har det varit seriepremiär och en historisk sådan eftersom det var den första seriepremiären för det nykomponerade laget Linden/VIK. Vi gjorde en bra match men det räckte inte riktigt hela vägen - SSK vann med 3-0. Priset till dagens mest hängivna supporter går idag igen till mina mamma som är så snäll och skjutsade upp mig till Södertälje och stannade och kollade på matchen. Tack för ditt stöd mamma - det betyder så oerhört mycket för mig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Ederfors - 12 november 2020 12:11

Det här inlägget kommer inte att handla om hur nattsömnen är något upphackad med en liten 3 månaders bebis. Nej detta handlar om hur trött jag är på människors rent ut sagt korkade beteende i denna svåra pandemi.   Jag är trött på dom lärda, våra...

Av Emelie Ederfors - 22 mars 2019 16:21

Läste en artikel i dagens Smålandspostens inför första kvartsfinalen av herrarnas SM mellan Växjö Lakers och Luleå. Eftersom dom flesta vet vilket av dom här två lagen jag sympatiserar med vill jag börja med att göra klart att det här inlägget inte ä...

Av Emelie Ederfors - 28 juni 2018 16:56

Det var högst osportsliga scener som utspelade sig efter Tysklandsmatchen i fotbolls-VM när några av Tysklands ledare istället för att fira med sitt lag vände sig om för att visa sin segeryra för den svenska bänken. Att ledare för det lag som represe...

Av Emelie Ederfors - 11 april 2018 17:04

Det spelar inte så stor roll vilket land, vilket kön, vilken nivå eller vilken ålder; bussresor till bortamatcher är oftast snarlika varandra. Spelarna samlas i omklädningsrummet oftast iklädda lagets träningsoveraller eller lagjackor för att höja de...

Av Emelie Ederfors - 27 mars 2018 18:05

Jag minns den där aprilhelgen 2006 när jag tog mitt ACT-test i Göteborg och mamma hade ordnat biljetter åt oss två till en show på kvällen. Jag hade aldrig sett den artisten live förut och måste erkänna att jag var lite skeptiskt till valet av show s...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards