Alla inlägg den 30 september 2012

Av Emelie Ederfors - 30 september 2012 18:37

Alla som har varit involverade inom sporten vet hur surt det känns efter en uddamålsförlust och det var den känslan jag fick uppleva två gånger igår. Först förlorade vi med 3-2 när Lindens veteraner tränade/spelade på morgonen och lite senare på dagen åkte vi iväg till Nora där vi åkte på däng med 2-1. Trots att jag är väldigt nöjd med hur jag spelade båda matcherna känns det ändå så bittert när det bara skiljer ett ynnka mål mellan lagen.

Idag, med lite distans till dom sura förlusterna, fanns det mycket att glädjas åt under gårdagen förutom då, som sagt, min egna insats på isen. Singsjöstenen (eller mormors sten som jag kallar den) har blivit lokaliserad och jag skickar ett varmt tack till den som satte in bilden på den i ÖP, till morbror Bertil och hans orienterande kompanjon. Tack vare er så slipper vi irra omkring i skogarna kring Singsjön för att försöka hitta den här, för oss, speciella sten. När jag skulle ut på promenad efter träningen igår går "Born to Run" igång på iPod och jag insåg till min förtjusning att jag fortfarande, drygt två månader efter en magisk konsert, får gåshud av den låten och speciellt då när saxsolot kör igång! Under gårdagen gladdes jag även åt "tröstätandets" verkan på McDonalds där jag testade McFlurry med Twixsmak. Den gjorde underverk mot min bitterhet efter dom två sura förlusterna under dagen.

Nu är alla träningsmatcher avklarade och vi ser fram emot seriepremiär på söndag mot Södertälje och man kan ju faktiskt omvandla det här till teater-världen där dom säger att genrepet (i det här fallet gårdagens match mot Nora) ska gå dåligt för att premiären av en pjäs ska bli en succé. Det lovar gott inför nästa helg tycker jag!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards