Alla inlägg den 2 september 2012

Av Emelie Ederfors - 2 september 2012 19:36

Nu sitter jag och kollar på Sportens reportage och intervjun med Carolina Klüft och det är så rörande. Tack Carro för en helt fantastisk karriär! Jag blir rörd till tårar och det är inte bara på grund av dom prestationer du har gjort på friidrottsarenan utan även sättet du är som person.


Nu till mitt andra tack till världens bästa och den här gången går det till min kära mamma som har varit här och hälsat på mig i helgen. Du utstrålar alltid en sån glädje, är alltid ett otroligt stöd för mig och du ger mig så mycket energi att jag just nu skulle kunna driva en kärnreaktor i Ringhals.


Det finns inte mycket man kan klaga på med den här helgen. I fredags när jag kom hem från jobbet blev det ett yogapass och efter det fick jag krama om min älskade mamma. Middag på kebabhuset var precis vad man behövde. Fredagsmys i soffan med smågodis, tv-tittande och mysbyxor fick avsluta kvällen. På lördagen var jag uppe med tuppen för att träna med Lindens veteranlag, och ja, dom var lika underhållande som andra veteranlag! Lite fys på gymmet och sedan ett ispass till, den här gången med mitt "riktiga" lag. När jag var färdigtränad för dagen bar det av till ett snabbt besök på Rademachersmedjorna och höstmarknaden och vidare till Ming Palace där vi avnjöt en underbar lunch! Strosande på stan, jag visade mamma den gamla staden och Rothoffsparken där hon verkade trivas bra bland rosor, aster och inte minst clematis! Till middag köpte vi köpte med lite revben från Maxi och som underhållning kollade vi på några avsnitt av humorserien "Välkommen åter" och långfilmen "All about Steve" med Sandra Bullock. Efter en långfrukost med lite korsordslösande begav vi oss av till Tuna Park för att hänga på låset några minuter. Några fynd och en god lunch senare började vi traska iväg till Slagsta så att mamma äntligen skulle få besöka Glasscaféet! Jag tror att besöket var till belåtenhet, det var det i alla fall för mig.


Den här helgen har varit helt underbar och jag är oerhört tacksam att jag fick tillbringa den tillsammans med den personen som betyder mest för mig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards