Alla inlägg den 7 juli 2012

Av Emelie Ederfors - 7 juli 2012 05:28

Det känns som att dagens samhälle är till stor del uppbygt på jämförelser av alla dess slag och att vi människor ska göra dom människor vi möter så avundsjuka som möjligt. Det ska jag nu göra genom att dela med mig av mina planer för dom närmaste två veckorna.


Vad sägs om det här?

Vandring till Gröndalen för att se pyramiderna (som formades på grund av istiden). Där ingår även en fikapaus med lite mackor, tunnbrödschips och sötsaker med utsikt över den vackra jämtländska fjällvärlden.

Flykten till Ravundbergen (en pjäs aV Sven Wollter) med bland annat Kim Anderzon vid vridläktaren i Döda Fallet.

Antagligen ett besök till kratern i Lockne, ett museum för meteoritnedslaget i Lockne.

På matfronten eller delikatessfronten blir det i alla fall något av följande: bymejeriet i Skärvången med sina berömda ostar, Åre Chokladfabrik eller JämtTinas havtorn i Slandrom.

Som om inte det vore nog på matfronten kommer vi besöka Restaurang Loftet, där inte bara maten är av världsklass utan även utsikten över Oviksfjällen.

Jag har säkert glömt nåt men jag hoppas att det här räcker för att några av er ska bli i alla fall lite avundsjuka på mina semesterplaner.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards